ما را دنبال کنید:

شرکت بازرگانی سلین

صادرات و واردات

صادرات محصولات کشاورزی به چین

یکی از این مواد، محصولات کشاورزی می‌باشد. کشور ما ایران، با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود، از ظرفیت‌های بالایی به منظور تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار می‌باشد. در نتیجه صادرات محصولات کشاورزی به چین می‌تواند سود زیادی به همراه داشته باشد. پیش از اقدام به صادرات محصولات کشاورزی به چین ، باید در ابتدا فضای اقتصادی این کشور را به خوبی بشناسید تا بتوانید به درستی در انتخاب نوع محصولات کشاورزی و چگونگی صادرات محصولات کشاورزی به چین تصمیم بگیرید.

نکات کلیدی در صادرات محصولات کشاورزی به چین

توجه به نیازهای بازار مقصد: معمولاً رفتار مصرف‌کنندگان در کشورهای متفاوت دارای تفاوت می‌باشد. برخی از مشتریان نسبت به کیفیت واکنش نشان می‌دهند و برخی دیگر نسبت به کیفیت محصولات. توجه به این نکته می‌تواند در قیمت‌گذاری و تعیین حاشیه سود بسیار مؤثر باشد.

توجه به استانداردهای جهانی: با توجه به افزایش سطح رقابت در بازارهای بین‌المللی، محصولاتی که برای صادرات انتخاب می‌شوند باید مطابق با استانداردهای روز انتخاب و بسته‌بندی شوند. علاوه بر این، شرایط نگهداری محصولات کشاورزی، خصوصاً انواع میوه، پیش از صدور باید به گونه‌ای باشد که کیفیت محصولات بدون تغییر باقی بماند.

بازاریابی: بدون شک صادرات زمانی محقق می‌شود که در کشور مقصد (چین)، برای محصولاتی که از کشور مبدأ (ایران) صادر می‌شود مشتری وجود داشته باشد. در غیر این صورت صادرات انجام نخواهد گرفت. به منظور جذب مشتری و بررسی وضعیت بازار، در ابتدا باید عملیات بازاریابی به صورت دقیق انجام پذیرد. در بازاریابی محصولات کشاورزی در چین باید به مستندات و آمارهای سنوات گذشته به خوبی دقت کرد و نکات مهم موجود در آن را کشف و مورد بررسی قرار داد.

شریک تجاری: معمولاً تاجران و بازرگانان به جهت سهولت و افزایش سرعت انجام شدن مراحل و کسب اطلاعات دقیق از فعل و انفعالات بازار، با بازرگانان و تجار ساکن در کشور مقصد اقدام به همکاری و مشارکت می‌کنند.

صادرات میوه و تره بار به چین

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط وزارت کشاورزی و امور روستاییان جمهوری خلق چین، در اولین فصل از سال ۲۰۱۷ این کشور در حدود ۲۹ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی داشته‌ است. بر اساس مستندات ارائه شده توسط بانک جهانی، ۵ شریک تجاری برتز که صادرات میوه و تره بار به چین را بر عهده داشتند به شرح زیر می‌باشند:

  • ایالات متحده آمریکا با سهم ۲۷.۰۷ درصد به ارزش تقریبی ۱۶ میلیارد دلار

  • برزیل با سهم ۲۵.۵۹ درصد به ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد دلار
  • اندونزی با سهم ۵.۸۹ درصد به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار
  • کانادا با سهم ۵.۶۶ درصد به ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار
  • آرژانتین با سهم ۵.۶۶ درصد با ارزش تقریبی ۳ میلیارد دلار
همانطور که مشاهده می‌شود ایالات متحده دارای بیش‌ترین سهم صادرات میوه و تره‌ بار به چین می‌باشد.

راهنمای صادرات به چین

با تحلیل آمار و مستندات موجود به راحتی می‌توان به ظرفیت بالای صادرات محصولات کشاوری به چین پی برد.

بر اساس این آمار، در ۱۰ سال اخیر حجم صادرات، خصوصاً صادرات میوه و تره بار به چین دارای افزایش چشمگیری بوده ‌است که می‌تواند نوید بخش بازاری مساعد برای صادرات میوه و تره بار به چین باشد. به منظور انتخاب محصول مناسب جهت صادرات می‌توانید آمار صادرات محصولات غذایی این کشور را مورد بررسی قرار دهید و با آمار مربوط به واردات آن مقایسه کنید.

به کمک این روش می‌توانید محصولات کشاورزی مورد استفاده در صنایع چین را با دقت بیشتری پیش‌بینی کنید.

  • علاوه بر این موارد، به عنوان آخرین مورد از راهنمای صادرات به چین ، باید به کانال‌های صادراتی اشاره کرد.

    کشور چین از لحاظ موقعیت جغرافیایی دارای مزایایی از جمله وجود بنادر و دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد می‌باشد. این کانال‌ها با توجه به نوع محصولات باید انتخاب شوند. به عنوان مثال، در صادرات محصولات کشاورزی به چین ، حمل و نقل محصولاتی نظیر انواع سبزیجات همانند حمل و نقل محصولاتی نظیر آجیل و پسته نخواهد بود.

     

تماس با ما